hästar på rymmen

Pappa hade hästarna ute i paddocken medan jag och mamma mockade och helt plötsligt så får jag rycka ut då bebis lyckats hoppa igenom linorna... denna gången var det dock ingen panik då han snällt stod och betade på andra sidan staketet och Noreen tuggade på duktigt inne i paddocken... knäppa hästar. Fick iallafall enkelt tag på honom och sedan fick han minsann inte springa nå mer..
Istället passade jag på att öva på att leda honom utan Noreen. Det gick faktiskt bra, förutom att han tvärvägrade vissa gånger, men då driver jag bakifrån och efter några explotioner så lyssnade han bra och reagerade lagom på drivningarna, vilket jag är nöjd med. Gick några varv runt paddocken innan jag vart nöjd.
Noreen sprang runt lite på eget behag och trots att hon var lite sur över att bli inkallad så lydde hon och kom till mig efter lite övertalning.
Rosalita var också på rymmen, när Tina skulle ta in henne så stack hon och sprang själv in i stallet, min hästrädda mamma stod i stallgången och fick skynda in i foderkamman när vilda Lita kom springandes.. hahahahaha!
Knäppa hästar, det är vad det är!
My one and only <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback