Gå ute dygnet runt

Helst hade jag velat kunna släppa mina hästar på ordentligt bete, men massvis med gräs, träd och varierad terräng, men hagen vi har idag erbjuder iallafall helt ok bete med mycket skugga och varierat underlag, så antar att jag får nöja för nu. 
Än så länge kommer hästarna in om nätterna, brukar ta in dom runt nio tiden, precis när solen är påväg ner och det börjat svalna. Jag vill se till att hon får sin kvällsmat och så att hennes mage hanterar gräs övergången bra, båda två har varit lite lösa i magen, men inget oroväckande så jag har inte oroat mig något. Hon äter upp allt sitt hö numera, vilket hon inte gjorde förut, hon tröttnar lätt på det om hon får i för stora mängder vilket bara resulterar i att hon inte äter något alls.. min kräsna dam.
Gräs äter hon med god aptit, men hets äter inte alls som hon gjorde i början, hon står ofta och sover i skuggan och tar det mestadels lugnt, det tycker jag är skönt. Hon har fått mycket bättre energi i träningen ( vilket såklart leder till att hon orkar trots mer ;) ) och pälsen har blivit mycket blankare och finare. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback