föl trots..

Baby har varit hemsk att hämta ifrån hagen de senaste dagarna.. han ställer sig som en enveten get i dragkampsställning och vägrar gå.. i vanliga fall kan pappa avlasta mig och ta Noreen så att jag kan hantera det lättare, men idag var jag själv.. 


Jag försökte verkligen allt ifrån att bli arg till att locka, gå tillbaka och driva, dra.. INGENTING funkade. Tillslut fick han sig en smäll i röven och fram flög han. Sen fick han gå bredvid mig och varje gång han tänkte stanna så röt jag, höjde handen och han gick framåt.. är det såhär det är att äga hingst? Måste jag vara så tuff mot en bebis?
ja det skär lite i mammahjärtat att behöva bli så arg på han, men jag vägrar ha en ouppfostrad liten boss som springer runt och tror att han kan bestämma.. hell to the no!
Sen sprutade jag lite flugmedel på en borste och tog över Noreen, än vågar jag inte spraya henne eftersom att jag inte vill råka spraya på juvret och runt där.. sen är hon dörädd för allt så misstänker ett kommande flipp den dagen vi ska börja spraya.. Även S fick lite flugmedel, använde mig av Renons vilket endast innehåller biologiska nedbrytbara produkter, så tror inte att det ska vara någon fara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback