Dagens longeringspass

Jens tog bort en massa ogräs i paddocken med en stor traktor, och det är första gången Noreen stöter på denna stora maskin.. ni kan ju gissa hennes reaktion ;). Jag höll till i ringen och fick gå med henne i 20 minuter innan hon var tillräckligt lugn för att kunna jobba henne, hon tippade bredvid mig, sprang undan, blåste upp sig osv.. jätte jobbigt att hon ska behöva vara så rädd för saker, men det jobbar vi på!
Själva träningen gick super! Longerade henne lite mer inspänd idag i ett lugnt tempo med fokus på att hon skulle trampa på, och hon jobbade jättefint och verkligen lyssnade på mig, så är jättenöjd med henne med tanke på distraheringen ifrån traktorn.
Klippte man och svans idag innan träning och putsade ordentligt på henne. hon har tappat massvis med päls av diningen och blivit fläckig på vissa ställen, ser inte alls kul ut..
Invigde Schockemöhle schabraket idag och hon klädde lika bra i det som jag hade trott, min vackra prinsessa!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback