Dagens hästar

Gick med Noreen runt deras sommarhage tre varv idag, den lille sprang runt i hagen som en galen tjur och bockade, kastade sig, sparkade och hoppade runt.. mammsen är väl inte sådär jätterolig att leka med kan jag gissa på.. haha.
Noreen gick i ett frisk tempo och gick fint med nacken böjd och smaskade på som bara den, duktig flicka! Efter det dammade jag av henne med borsten, pälsen som varit så matt hela våren har börjat glänsa fint igen, det är lycka!!
Sen bad jag henne röra på sig lite, hade varken fölvakt eller longerlina med mig så fick bli i grimma och grimskaft med en galen tjur springandes bredvid, men Noreen löpte på bra, i ett frisk tempo för att bli av med den värsta överskottsenergin hon samlat på sig, jag tyckte att hon hade ett fint steg trots den lilla volt hon tvingades springa på, galoppkommandot satt väldigt bra idag, på enbart röstkommando fattade hon galopp direkt, det är vad jag kallar en duktig häst!
Senare kommer ett inlägg om hennes vikt, håll utkik!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback