Bitterhet

Jag burkar inte klaga ofta, iallafall inte över hästarna. Men idag är en dag då jag är bitter på exakt allt i min omgivning, och då får hästarna lida lite extra. Jag är så jävla sur över att jag måste sätta allt i mitt liv on hold bara för att jag fått ett föl. Idag övervägde jag tanken av att sälja S efter sommaren så att jag hade en chans att kunna gå på högskola och ut och resa. Jag vill också ha ett liv och jag vill faktiskt inte behöva anpassa mig, inte idag.
Jag vill inte behöva bli upp ringd av min mamma mitt i en lektion för att det regnar ute, eller inte kunna flytta hem ifrån för jag har två hästar som går före i ekonomin..
Såklart släppte alla dessa tankar när jag nyss var nere och pussade på mitt hjärta, andades in hästdoften och fick lite perspektiv.. Men jag är trött, och jag behöver en bättre lösning. Jag går först, så är det bara!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback