Bett

Jag har ridit på väldigt många olika bett. Jag har alltid ridit andras hästar, vars ägare bestämt vilket bett jag ska rida med och har då fått chansen att prova på de mesta. Jag söker dessutom väldigt flitigt upp olika typer av bett på google om jag stöter på ett bett i någon blogg eller konversation jag inte hört talas om, då jag är väldigt intresserad av varför man använder vissa bett och varför inte osv.
På min egen häst har jag ett vanligt tredelat med stora ringar. Hon verkar trivas bra med det men jag känner att jag skulle vilja ha något mjukare i munnen på henne. Tvådelat går fetbort då risken finns att det åker upp i gommen på henne, men har funderat på ett rakt bett ev gummibett eller liknande. Vad tror ni?
Finns det något ni rekomenderar för en känslig mun?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback