Varför jag lägger stor vikt i grimman

Jag vet att jag lägger väldigt stor vikt i att kunna leda hästen i grimma och grimskaft till och från hagen. Anledningen är den att Secret är SJUKT självständig. Det har hänt att han sprungit iväg en bra bit påvägen ut eller in ifrån hagen, hittat på hyss och inte följt mamma säkerskilt bra. Det resulterar såklart i en orolig Noreen och en orolig matte. Jag tittar hela tiden så att han är med och särskilt när jag är ensam när jag tar in dom och inte har full koll på honom så känner jag mig orolig. Jag vill kunna ha båda hästarna i grimskaft, ha koll på vart dom är och att dom håller sig nära mig.
Sen tror jag att man vinner jätte mycket på det i längden att börja i tid. Idag fick Secret bli borstad med borste över hela kroppen, jag tog honom på benen och när han sparkade hejvilt så höll jag kvar tills han slutade och sen var det inga problem att röra vid dom igen. Jag har haft enorma problem med Noreen när det gäller benen och jag tycker det är skitjobbigt. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback