Tillskottet.

Min häst, Noreen har gått och blivit dräktig under tiden hon stod på försäljningsstall i England. Något varken hennes dåvarande ägare sagt eller veterinären som besiktigade henne hittat. Vi har ju som tur är inte jobbat med henne något vidare utan bara promenerat lätt.. jag har varit i total chock hela morgonen och bara tänkt på allt negativt. Men att se den lillens mörka, vackra ögon och hans spralliga ben gör mig lycklig. Han är ett mirakel och han är så jävla önskad och älskad.
Min häst är världens bästa. Hon har klarat fölningen helt själv, hon mår bra och fölet mår bra. Just nu ligger all fokus på att  få i Noreen all protein och energi hon behöver. Min vackra stumpa ska såklart få det allra allra bäst.
Och fölet ska vi behålla. Det är en liten newforest/gipsy cob korsning, en skäck hingst ( förmodligen, vi är inte hundra på det ännu ) som är den spralligaste som någonsin satt sin hov på denna jord..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback