Rosalita

Fick pratat en del med Robban idag när han var och kände på Rosalitas rygg. Han hjälper bland annat oss att sko hästarna men hjälper också till en hel del med Rosalita nu när hon är skadad. Han rekomenderade mjukt underlag, barbacka, voltarbete och enbart skritt nu i början. Hon hade mjuknat en hel del i ryggen, i rumpan fanns ingenting kvar så vitt han kunde känna och bogen skulle också klara sig bra sålänge jag körde utan sadel. Hon har en väldigt låång rygg vilket blir problematiskt och hon har lättare för att få spänningar i just ryggen.
Sen får vi helt enkelt se. Jag känner att jag inte har tillräckligt med kunskap för att sätta igång Rosalita grundligt och ordentligt, ( så som jag hade velat ha henne igångsatt dvs ) då jag tycker att hon borde ridas till av någon som vet vad den gör. Så jag kommer enbart skritta henne i paddocken, gå promenader, ev longera osv tills det att hennes ägare och jag kommit fram till vad som passar hästen, mig och ägaren bäst.
Nu behöver hon massa kärlek och uppmärksamhet för att må som allra bäst.
denna dagen var hon helt fantastiskt att rida, glömmer det aldrig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback