rosalita update

haft en liten down period med Rosalita.. som ni kanske märkt. Har helt enkelt tappat det och vet inte riktigt hur eller vad jag ska göra med henne. För några dagar sedan så kände jag att ni får det fan räcka. Jag är helt enkelt inte rädd längre när hon går till anfall emot mig, för vad hon än kan göra mot mig så måste det vara värt det. Jag har helt enkelt tuffat till mig lite och Rosalita förstår det. När jag kommer i hagen så gnäggar hon mot mig, när jag öppnar boxdörren och går hon undan och kommer sedan sakta mot mig med sänkt huvud.. Detta är en Rosalita jag aldrig sätt tidigare och hon är verkligen helt underbar just nu.
Däremot så är inte aggressiviteten bättre mot andra.. när jag stod och borstade henne så kom en i stallet fram och hälsade på Rosalita, och då gick hon direkt till anfall och högg efter hennes händer, detta är såklart aldrig acceptabelt och jag blev riktigt arg på henne. Mot mig beter hon sig förtillfället inte på detta viset, och tror faktiskt att jag någon gång kommer kunna få ordning på hennes beteende, men det kommer ta tid, engagemang och otroligt tålamod.. och jag vet faktiskt inte om jag kan ge henne allt det.. tyvärr.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback