Pengar.

Min mamma har aldrig delat mitt hästintresse, hon älskar Noreen som en familjemedlem och skulle aldrig vilja sälja henne men hästar har aldrig varit något speciellt för henne.
Det spelar såklart roll när det kommer till kostnaderna. Jag står för ALLA kostnader runt min häst själv, förutom stallhyran som är på 600kr/månaden ( den står mamma & mormor för ). Jag jobbar på lov och får helt enkelt spara mitt studiebidrag. Jag ber aldrig min mamma om pengar, varesig det gäller hästrelaterade saker/kläder till mig/mat osv.. jag betalar alltid för mig själv.
Detta är någonting som inte alla utomstående ser. Jag framstår ofta som ganska bortskämd och får det ordet kastat rakt i ansiktet ganska så ofta. Men när man tänker på att jag skurar toaletter för att betala för min häst och fylla min garderob med kläder så anser jag inte själv att jag är särskilt bortskämd.. faktiskt.
Jag får helt enkelt dåligt samvete om jag skulle be min mamma om pengar. Vi är inte direkt ekonomisktoberoende men det finns faktiskt viktigare saker här i livet än att vara ägare till en häst och jag ser det som en lyx att få den möjligheten.
Pengar är alltid ett känsligt ämne. Jag tycker att jag har det bra, medan det finns dom som har det tusen gånger bättre, samt dom som bara skulle kunna drömma om att ha det som jag. Jag tänker inte klaga på att jag inte föddes med silversked i munnen, för jag är helt ärligt glad över att behöva jobba och kämpa för det jag älskar, det får mig att uppskatta saker och ting mer.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback