PANIK!

Idag släppte jag hästarna i paddocken som vanligt, båda två var pigga och glada och även Noreen galopperade runt några varv. Vi har ett bra staket runt men enbart en lina som hänger vid ingången, där brukar jag eller mamma stå för att Secret inte ska komma ut, men idag lyckades han smita iallafall, Noreen blev lite orolig men inte alls som Secret, han fick PANIK.. jag sprang efter och försökte valla in honom i paddocken igen ( Noreen gick ej att få tag på då hon sprang runt och kollade efter honom ) och istället för att springa mot ingången igen så hoppade han IGENOM staketet och fastnade mellan bräderna...... jag fick total panik men försökte lugnt lossa honom trots att han sparkade mig vilt i magen och på armarna.. han kom loss väldigt fort men stod ganska chockad hos Noreen och tyckte att jag var världens sämsta... Jag bad honom gå lite och han sprang omkring duktigt och verkade inte skadat sig, vi tog in dem och jag kunde undersöka honom närmre. Jag kände igenom hela hästen, han var varken varm eller svullen och hade inte skadat sig där han satt fast.
Chocken gick även den över ganska fort då han ville börja leka med mig såfort jag satte mig i boxen, försökte stega ut i gången osv. Han har även börjat bita fast i byxbenet och sen slå mig med framhoven... knäppo!!!
Nu ska vi ner igen för att känna igenom honom en extra gång och hoppas såklart att det såg värre ut än vad det faktiskt var. Numera blir tar jag aldrig sånna chanser igen! Ska sätta fast en extra lina vid ingången så att han ej kan komma under den! Antar att det är nackdelen med att ha en självständig fölunge, han har inget emot att springa ifrån mamma, bara han vet att han kan komma tillbaka igen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback