Påläsning om föl

Allting är väldigt nytt för mig. Och jag tar alltid det säkra före det osäkra och googlar runt på alla möjliga olika forum, läser på och försöker bilda mig en egen uppfattning om hur jag ska handskas med den lille. Det ska regna om några dagar, hur gör man med fölis då? Vi har inget skogsparti i den lilla hagen eller någon lösdrift så det finns inget regnskydd.. förslag?
Sen detta med grimman. Vi hanterar honom varje dag och försöker vänja honom vid MIG först och främst, men grimman ska på nu i veckan, för att göra det hela mindre dramatiskt.  Första vacc görs tydligen vid fyra månaders ålder och vi får helt enkelt se när robban kommer och kollar på hovisarna för första gången, men tills dess vill jag gärna ha ordning på lyft av ben osv.. vet att det varit ( och är ) ett problem med Noreen och otroligt jobbigt när dom blivit vuxna och börja vänja av dom vid saker och ting..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback