Morgondagens planer

Imorgon kastar jag ut dom innan jag drar iväg till halmstad med mamma ( då åker pappa ner och kollar dom under tiden ) sen ska jag rida Rosalita, det blir ett skrittpass barbacka och jobba i låg och rund form, mycket volter och lösgörande arbete för att få henne mjuk i ryggen. Har fått råd att enbart skritta och helst barbacka, sen får vi se hur hon svarar på det.
Sen ska jag promenera i paddocken med mina småttingar innan jag släpper dom där helt medan jag hjälper till att "bygga ut" deras hage.. ska slå i lite fler stolpar och sätta på lite extra tråd för att dom ska få större yta att röra sig på.
Har jag tid över blir det antingen en fotografering med Rosalita ELLER ett dressyrpass med Dido. Jag måste börja bygga om hela min kropp eftersom att den har vilat i fyra månader.. gosh!
Idag när jag red så satt jag ner i ETT varv på en volt i trav innan jag fick håll.. det är pinsamt men sant vill jag lova. Dido är en väldigt bra häst att rida om man vill bli fit då hon kräver MYCKET säte, ben och armar.. med andra ord måste man använda hela kroppen för att få ihop den hästen och få henne att gå någolunda.
Hur det än blir så ska alla mina hästar få en ordentlig genomborstning ( såg vid nattningen att Rosalita rullat i lera och var täckt ifrån topp till tå.. ), massa pussar och ordentligt med kärlek. Det är dom värda.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback