Min babyboo

Har nu varit nere hos hästarna och nattat, fyllt på vatten för natten och när jag kom in i boxen så låg bebis sen och tittade på mig så var tvungen att sätta mig bredvid han i halmen, ta hans lilla huvud mellan händerna och pussa han över hela ansiktet.. bara för att liksom ;). Han börjar bli jätte avslappnad i mitt sällskap, är varken rädd eller skygg utan kommer fram när han hör mig, är väldigt tillgiven och social samtidigt som han är tuff och bestämd.. kommer bli en utmaning när han blir äldre.. den saken är säker.
Jag är så sjukt spänd på att veta hur han kommer se ut när han blir äldre. Hans pappa är en tinker cob, dvs en mindre, cobvariant av en vanlig tinker. Han har ett väldigt nätt ansikte som liknar Noreens väldigt mycket ( tinker föl brukar ha lite kraftigare huvuden ). Jag hoppas helt enkelt på att han blir New forest med cob drag.. helst det där uttrycksfulla ansiktet, mycket tagel, hovskägg osv.
Men vi får se, vad jag googlat på så har jag inte hittat någon med den korsningen han har.. någon av er som har sett någon häst med liknande härstamning?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback