Lillens första dygn del I

Eftersom att detta är lite som i en saga så hade jag tänkt att berätta lite mer ingående vad som FAKTISKT har hänt de senaste 24 timmarna..
Vi köpte som sagt Noreen ifrån ett försäljningsstall i England, hon blev transportbesiktigad där, skeppad hit och våran veterinär besiktigade henne här.. inga täcken på dräktning ( men såklart har vi ej kollat efter det heller.. ). Hon har stått hos mig i snart fyra månader och varit lite småtjock och bukig, men inte alls något man funderar en extra gång på. Klockan 06:01 ringer min mobil och en stallgranne säger att jag fått ett litet föl som står nere i boxen.. nu kan fatta vad tankarna snurrade i mitt huvud antar jag? Drömmer jag? Lever jag? Vad händer nu? Lever hästen? Hur mår hästen? Hur kan jag varit så dum?
Första känslan var nog PANIK. Jag står här med ett FÖL.. jag åker ner till stallet, mamma ringer veterinär och försäkringsbolaget.. jag gråter och får fullkomlig panik över vad som precis hänt och det strömmar in stallgrannar som vill se det lilla miraklet, för det är just vad denna lille kille är.. ett mirakel.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback