Kvällsridning

Eftersom att mamma och pappa tog hästarna idag behövde jag bara plocka in dom när jag kom in. Ställde Rosalita utomhos och bar ut träns, väst och hjälm. Idag började jag med att sitta upp själv ( barbacka såklart ) och skrittade själv i början med. Hon krånglade lite och tyckte att hon minsann inte skulle gå framåt, men efter lite övertalning så gick det bra. Vi skrittade fram och hon kändes bra. Sen travade jag henne lite lätt i början för att få en bättre bjudning i skritten, även traven satt fint. Sen skrittade vi mycket volter, ställde igenom och kände på henne i alla sidor.
När hon var mjuk och kändes bra så travade jag henne på så rakt spår som möjligt. Jag la fokus på att få henne avslappnad och att bjuda framåt, vilket hon gjorde väldigt bra. Några gånger blev hon lite för pigg och sprang ifrån mig och andra gånger tvärnitade hon och surade.. men som sagt, efter lite övertalning så gick hon snällt framåt. Efteråt så skrittade jag henne för hand. Världens mysigaste bebisponny!
Imorgon vill jag gärna börja med framskrittning i samhället, ska se om pappa kan gå med mig och leda henne, och sen ska jag bara fortsätta på samma sätt, dvs korta pass, enkel trav på raka spår och få henne i en avslappnad form.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback