Igångsättning av Liten

Nu har jag fått klartecken av Rosalitas ägare att sätta igång henne. Hon får sin dagliga motion i hagen, dom har vårkänslor ute i hagen och springer som tokar.. och hon är nästintill farlig att promenera då hon har alldeles för mycket enerig.. haha.
Nu är det longering som gäller. Ska se om jag kan få hjälp första gången då hon sist sparkade och stegrade mot mig vilket jag ogillade ganska skarpt.. Sen ska någon hålla i vid första uppsittningen, såklart.
Sen tar vi det lugnt. Hon har vilat i ett par goa månader nu och behöver sättas igång grundligt. Vi ska skritta i två veckor, sedan börja med trav i lättridning, korta pass i några veckor innan vi ökar succesivt. Vi får helt enkelt se hur hon tar ridningen. Om hon är allt för jobbig kommer jag be någon longera mig när jag sitter på, för att få henne att inse att det inte gör ont ( hon kommer säkert vara rädd för smärta i början ).
Jag är sjukt taggad på att börja rida igen och tror att Rosalita saknat våra pass också!
Imorgon börjar vi med longering.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback