Hästjävel!

Fick hjärtstopp när jag kom fram till hagen och såg att Noreen tagit sönder hela skiten och att trådarna låg ner på marken och det var fritt fram att springa ut på vägen.. ja! PANIK var ordet.
Min busa stod däremot mitt i hagen och såg jätte skyldig ut och ville inte alls komma fram när matte ropade.. aja. Tog in henne och gick sedan ut i hagen och försökte laga. Fick hjälp av en i stallet att laga trådarna, men helt ärligt behövs det nya då dom är gamla och rostiga..
Sen stod jag bara och borstade på henne tills det att hon vart ren. Hon trodde säkert att jag hade bundit fast henne då hon stod helt stilla på samma plats och rörde inte sitt hö trots att jag hörde magen kurra på henne och inte förrän jag tog av henne grimman högg hon in i sin mat.. stackarn!
Hon hade bråttom in idag, det måste ha varit läskigt när tråden rasade för hon var lite klängig.. haha!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback