Grimmträning

Jag & mamma åkte ner vid halv sex tiden för att fylla på vatten ( under diningsperioderna så dricker stoet ofantligt mycket vatten och efter bara någon timma så är vattenhinken helt tom.. ) och då kom Secret fram som den nyfikna lilla spillevink han är. Jag fick ett otroligt bra "grepp" om han då han stod med baken mot väggen och jag hade ena armen om hans framdel, så bad min hästrädda mamma sätta på han grimman medan jag höll honom lugn och stilla..  hon backade Noreen försiktigt, steg in och trädde lugnt och försiktigt på Secret den röda lilla fölgrimman ( som är på TOK förstor för hans minimala ansikte.. ) och vi lät han stå med den på ( jag höll såklart i han under hela tiden och klappade lugnande ) ett litet tag och han var helt oberörd av att ha den där, det var mer att han inte fick gå och komma som han ville som gjorde honom rent ut sagt förbannd så han stampade mig på fötterna och stegrade sig ett par gånger, men efter lite övertalning stod han lugnt tills vi var nöjda och när vi ställt oss upp och skulle gå ut som hoppade han bakåt med sin bakdel mot oss och kickade ett par gånger.. hahahah, så jävla söt är han!!
Nu gäller det bara att få in en rutin i hela grimdelen så att vi såsmåningom kan börja leda honom ut till hagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback