Första hagbesöket

Idag fick Secret och Noreen komma ut i hagen för första gången. Det tog lite tid att få ut han ur boxen och hon blev lite orolig där hon stod i stallgången och han inte följde efter.. men jag fick tag i han och "bar" ut han med eller mindre.. när vi väl var ute så sprang han runt som en lite tok och kollade på allt som var så häftigt och nytt och dom fick stå i sjukhagen då den var nymockad och den enda som hade el i stängslen.
Dido & Rosalita fick ett fnatt, galopperade runt, gnäggade och hade sig.. haha!
Dom fick stå ute i några timmar medan jag tömde boxen. La allt halm i ett hörn, tömde bort allt äckel + bajs och det som var fuktigt och la sedan in nytt spån och ja den torra halmen över. Så nu är det fräscht och rent därinne igen. Fixade sedan allt hos Rosalita och gjorde det snyggt i stallet innan jag gick ut och tog massa bilder på mina älskade hästar.
När det började molna igen tog vi in dom och det gick mycket bättre. Min granne tog Noreen och jag gick bakom med Secret och "vallade" in honom.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback