Första gången i grimma och grimskaft

När vi åkte ner för att låta hästarna springa av sig lite innan läggdags så tänkte jag passa på att pröva grimma och grimskaft ut i paddocken för första gången. Pappa tog Noreen och jag satte på grimma och grimskaft på Secret, tog ett stadigt tag i grimman och en arm om rumpan för att kunna hålla honom ifall han fick panik. Och någon form av panik vart det, men tror inte det var av rädsla, utan han var mer pissed off över att jag höll fast honom, stegrade, kastade sig och gjorde allt för att komma loss, men lyckades hålla honom nära mig och lät honom hållas och efter ett tag så gick han helt ok.
Sen fick han springa av sig energin, han var FULL av energi och jag gick lite med trötta Noreen och han sprang som en dåre runt oss, hoppade och sparkade. Sen skulle grimman på igen.. det var en helt annan visa då han inte alls tyckte samma som jag. Men jag fick fatt i han, krånglade på grimman och sen var det samma runda igen när vi skulle börja gå, han kastade sig och stegrade.. men vi gjorde många halter, lugnade honom och tillslut gick det. Sen fick han gå in i boxen när han var stilla och avslappnad och där avslutade vi dagen. Det var väldigt mycket nytt för honom och jag tror att efter några upprepningar så kommer det gå att leda honom i grimskaft utan problem :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback