för att lära mig mer..

jag har alltid velat rida olika hästar. Jag vill kunna rida olika typer av hästar, olika storlekar och är villig att ta in så mycket kunskap som möjligt. När folk ser mig rida Rosalita vet jag inte riktigt vad dom tänker.. men hon ser ju inte precis ut så mycket för världen.
Rosalita är en utmaning. Det är inte många som kan hantera henne, och att rida henne är speciellt.. hon är ingen vanlig liten ponny.
Hon kan lätt bli aggressiv, gå till anfall, stegra sig helt oväntat, bita efter dig både när du sitter på ryggen och är på marken och är väldigt lätt att få på dåligt humör.. du måste hela tiden se till att ha henne på din sida.. det går att korregera henne, men endast till en viss gräns och då bryter helvetet loss..
Detta gör det mer eller mindre omöjligt att hitta en ryttare till henne.. där kommer såklart jag, 18åriga Stephanie in i bilden.. Jag rider en maxad Bponny för att lära mig helt enkelt! :)
Snart får vi en ny sadel och då ska vi börja hoppa igen, fyfan vad jag längtar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback