Fem saker du inte visste om mig.

  • Jag säger "håll käften" till min häst minst två gånger om dagen.. jag är ganska brutal i munnen när det kommer till mina hästar och dom får höra ett och annat.. men jag älskar dom till månen och tillbaka, haha.
  • Jag smackar och "braar" hela tiden.. vare sig jag jobbar med hästen på marken eller ifrån ryggen smackar jag alltid när jag "gör något nytt", i galoppfattning smackar jag, halvhalt, ökning, övergång osv. Jättedålig vana. Samma sak med orden "bra", säger det hela tiden och kan verkligen inte sluta!
  • Jag har dåligt självförtroende när det kommer till ridning.. det absolut värsta jag vet är när någon annan ska se på när jag rider, en av anledningarna till att jag inte vill tävla och inte tycker det är kul.
  • Jag köper sällan ridkläder.. det jag tycker är tråkigast att lägga pengar på är förmodligen ridkläder. Idag när jag inte rider hänger jag i stallet med ridbyxor/jeans/mjukisbyxor, en vanlig tjocktröja och en ridväst/vinterjacka. Men ska faktiskt köpa mig lite snygga ridkläder när ridning blir mer aktuellt.
  • Jag gråter ofta i hästsammanhang.. Jag är väldigt känslomässigt explosiv som person. Är jag glad som är jag GLAD och är jag arg/besviken så kommer det tårar helt enkelt, och jag blir ofta besviken på mig själv, vilket resulterar i maskara ränder på kinderna dagligen. Tror att mina stallkompisar vant sig vid detta laget.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback