Dagens träningspass

Skulle ridit idag, men eftersom att ingen kunde hänga med mig ner så fick vi hålla oss på marken, och det behövdes då humöret ej var på rätt ställe idag. Min häst är VÄLDIGT mycket sto.. tycker hon något är jobbigt/läskigt så visar hon det ordentligt. Idag började vi med longering, har inte vågat " ta i " när hon dummar sig tidigare, har behandlat henne lite som en porslinshäst, vilket gör att hon testar mig gång på gång, vilket hon aldrig vågar göra med min tränare Carola. Jag bestämde mig för att sätta ner foten lite. När vi longerade så petade jag med spöet på boken istället för mot rumpan, hon är väldigt lätt i framdelen och flyttar lättare där, bakdelen flyger bara i luften.
Så vi började med longering, gick helt okej men hon hade inte riktigt bjudningen som jag ville ha, så efter lite uppvärmning så började vi med sidövningsgymnastiken. ( kommer ett inlägg på vad jag menar och syftet med det senare idag ) och fy vad ovänner vi blev. Ena varvet gick super, hon sparkade inget, lite småsur emellanåt men gick duktigt bredvid mig och lyssnade på beröm. Men andra varvet var en mardröm. Hon sparkade med både fram och bakben ( inte emot mig, utan bara för att hon är rädd ) och tyckte att jag sög mest i hela världen som utsätter henne för sånna situationer.. aja.. det gick bra i slutet och då fick hon massa pussar.
Sen körde vi longering igen. La ner spöet och använde linan att driva med istället, gick bättre. Hon släppte surigheterna och ökade traven riktigt bra, hon var inte på humör för mer "fart" men ökade när jag bad henne och kommer alltid in när jag kallar, så jag är nöjd i helhet med henne trots våra delade åsikter.
Dagens Nienie. Hon fäller som jag vet inte vad ( förmodligen därför hon är på PMS humör 24/7 atm ) och ser jätteful ut i både kropp och päls just nu..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback