dagens ridpass på dido

Idag red jag ett kort dressyrpass på Dido för att känna igenom henne + mig och se vart vi ska börja om.
Hon var på sitt absolut värsta humör, seg, stark, hård och JOBBIG.. men det var bara att jobba igenom, tod sporrar + spö idag för att få igång baken ordentligt och bjudningen. Till en början stretade hon på alla möjligavis och släpade benen efter sig, en efter att vi travat fram i friskt tempo, kört en snabb galopp, tagit en kort skritt paus ( för mina magmusklersskull.. haha ) så var hon mycket mjukare och kunde jobba under sig på ett bättre sätt. Känner att jag fick med mig henne där några gånger, men tyvärr har hon inte orken till att hålla formen utan drar nedåt och framåt istället, fruktansvärt!
Men nu vet jag vad vi ska jobba på. Jag blev riktigt trött och även Dido blev lite svett efter en halvtimmas arbete på banan. Jag la mycket fokus på mig själv, handställning, sists, skänkelläge osv.. har tappat ENORMT mycket i min ridning dessa fyra månader, vilket såklart är fullt förståligt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback