Dagens Lita

Idag när vi tog in Rosalita så stängde jag dörren och med en gång så gör hon utfall emot boxdörren och emot mig då. Jag öppnade och röt till riktigt ordentligt och mycket riktigt så vågar hon ej komma emot mig om inte dörren är emellan. Jag lockade på henne och hade hon öronen bakåt så var hon ej välkommen. Övade detta ett tag och tillslut så hade hon öronen framåt och stod snällt framför mig. Men såfort jag stängde så började hon halvstegra emot dörren och hugga i luften, gjorde samma sak igen, jag öppnade och denna gången stampade jag till ordentligt i marken och röt riktigt högt, hon blev helt låg och ställde sig i ena hörnet och vågade knappt titta på mig...
Detta är något vi övat på en del, denna aggressivitet hon har tror jag är byggd på att hon haft ont och ej kunnat uttryckat sig på annat sätt, sen tror jag aldrig att hon blivit uppfostrad eller tillsagd på rätt sätt när hon gjort dessa utfall, för mig vågar hon faktiskt inte jävlas mot.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback