Dagens hästar

Mamma tyckte att hon kunde mocka idag.. för att spara lite på min rygg. Så medan hon mockade så släppte jag in älsklingarna i paddocken och tänkte låta dom springa lite. Först kollade dom bara läget, sen ställde jag mig i mitten och smackade lite och visade med handen så började Noreen springa. Sen busade dom förfullt därinne och rejsade, hoppade osv. Noreen såg jättelycklig ut och kom fram flera gången för att bli pussade innan hon drog igång igen. Tror aldrig jag sett henne sånn förut.
När mamma var klar så gick vi in och dom fick lunch. Medan Noreen åt så passade jag på att hantera den lille. Satte på grimman ( vilket går väldigt smärtfritt och snabbt nu ) och sen gick mamma hålla honom medan jag höll en arm om baken på han tills han slutade försöka kasta sig bakåt. Sen borstade jag honom över hela kroppen, lyfte alla hovarna och under hela tiden var han helt cool lugn och stod helt stilla och lät oss pyssla och fann sig väldigt snabbt i att bli fast hållen.. världens bästa föl?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback