Dagens hästar

Cyklade ner och mockade båda boxarna, fixade mat + vatten och gjorde fräscht och snyggt i stallet. Sen cyklade jag vidare till min vän Matildas stall där vi borstade lite på Jolly & Maja ( två unghästar Matilda ridit in ), sen skulle dom träna på att leda 1åringen för första gången, tyckte det var väldigt intressant att se hur "kunniga" gör.. om ni förstår mig rätt. Känner igen det väldigt väl och det känns skönt att veta att jag gjort i princip likadant. Det är såklart inte lika lätt att börja leda en 1åring som en två veckors gammal fölunge.. är så GLAD att jag börjar i tid.
Sen red jag och Matilda ut på fyraåringarna. Jag hade mysiga Jolly som skötte sig exemplariskt hela rundan. Vi skrittade en bra bit och både travade och galopperade lite. Vi red både i skogen, på vägen och på stranden och det kändes UNDERBART att vara uppe på hästryggen igen. Speciellt på en häst som inte motarbetar allt man ber om, dom är otroligt känsiga för skänkel och hand och väldigt lätta att rida, helt underbart med unghästar.
Sen cyklade jag tillbaka till mitt, tog in alla hästarna och borstade igenom mina. Rosalita band jag utanför stallet och borstade igenom även henne en liten stund, fick mig ett bett på handen + att hon betedde sig obeskrivligt ouppfostrat, sparkade efter mig, konstrade, stod ej still osv.. ett tag tröt mitt tålamod och jag blev allmänt förbannad.. hatar att bli arg på henne, men ibland beter hon sig så fruktansvärt att jag inte vet vart jag ska ta vägen, ingenting hjälper.
Idag var en underbar dag, ville verkligen inte åka hem och jag fick en påminnelse om varför jag älskar dessa djur så sjukt mycket. Dom är en underbar del av mitt liv!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback