Dagens hästar

Idag när jag cyklade ner till stallet och såg hagen ifrån vägen så såg jag att Noreen inte rört sitt hö.. tänkte "FAN nu har hästjäveln kissat på hennes hö också!!!".. men när jag kom närmre såg jag att pappa slängt ut HALM imorse.........
Så kastade först ut mat till dom, sen mockade jag och fyllde höpåsar, bytte vatten osv. Sen när dom ätit upp så fick dom springa av sig i paddocken en snabbis, Noreen visade väldigt tydligt att hon var klar efter två varv och trots att jag försökte tagga igång henne lite så stod hon bestämt vid ingången och SKULLE in.. aja!
Dom fick båda en omgång med borsten innan jag cyklade hem igen, däckade på soffan i två timmar och åkte ner igen. Då släppte jag dom i paddocken igen, dom sprang två varv och sen fick dom komma in för natten och få sin kvällsmat.
Det blir många timmar inne i boxen om eftermiddagarna/kvällarna och jag tycker inte om att hon ska spendera SÅ mycket tid inom fyra väggar.. men hon är så jävla envis och står och gnäggar ute i hagen när hon ser mig.. hon SKA in helt enkelt..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback