Dagens hästar

Idag när jag kom till stallet var det fullt med småtjejer.. så mockade och fixade maten snabbt.. på sådär 10 minuter. Sen tog jag ut hästarna i paddocken och bad Noreen röra lite på sig. Hon sprang lite, käkade lite, sprang lite.. ungefär i den ordningen. Lillen trodde nog jag menade honom när jag smackade för FYFAN vad han sprang.. antar att han hade överskottsenergi gånger tusen idag.. Den lilla hagen dom har är ju inte precis den ultimata för bus och lek. Men fort gick det och många glädjeskutt drog han till med.
Och när vi kom in så såg jag att han var helt lockig och våt om halsen och hade tydligen sprungit sig svettig i den plötsliga vårsolen.. bebis!
Borstade Noreen lite snabbt och gav dom mat och vatten innan jag cyklade hem igen. Allt gick på 30 minuter!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback