Carola besök

Kom hem 14.40 och hade tid med Carola kl 15.00 nere i stallet, så det var in, byta kläder och kasta mig på cykeln... motvind och en astmaattack senare så var jag där före henne trots allt. Jag tog in hästarna och gav Noreen lite hö medan vi väntade in henne.
Tanken var att verka henne inne i boxen, men eftersom att ljuset är hemskt därinne så vi ställde henne i gången med så att hon kunde se Secret samtidigt som vi band upp honom inne i boxen ( första gången han är uppbunden! ). Noreen skötte framhovarna exemplariskt och bakbenen var som vanligt lite extra jobbiga men hon var superduktig och hovarna blev SKIT fina.. dom hade blivit alldeles för långa. Hon slog några gånger till rumpan i en boxdörr och fick små panikattacker men i de stora hela skötte hon sig jättebra.
Lillen däremot kaxade riktigt ordentligt. Jag stod med ryggen mot honom så att han inte skulle försöka springa ut ( han satt fast men bandet var inte så jätte kort så han kunde röra sig lite ) och han underhöll sig med att skrapa hoven på mina vader, stegra sig mot min rygg och bita mig i håret.. trevlig bebis ;)
Carola var helt såld på bebis och tyckte att han var VACKER.. vilket gjorde mig jättestolt såklart. Hon sa även att hon tyckte att jag hade goda grund kunskaper till att klara av honom bra och det gjorde mig väldigt glad och gav mig en liten egoboost, hon trodde att det skulle gå jättebra och det behövde jag höra.
Nästa verkning så ska vi fila lite lätt på bebis hovar för att han ska vänja sig, kommer säkert gå super då han redan nu går att lyfta benen på runt om, mattes prins <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback