Brudarna vill in

Vädret var ej på vår sida idag så det blev ingen Rosalita fotografering, utan vi satsar på det till helgen istället. Rosalita fick en genomborstning av man och svans utomhus innan vi gick in för dagen. Vilken tid kommer era hästar in på vardagarna nu under vintertid?
När vi hade bäcksvart vid tre tiden så kom mina tjejer in vid 16:00. Och nu när det blivit lite ljusare får dom komma in vid 17:30-18:00.. Jag vet att det finns tusen åsikter kring det här med utevistelser, men the fact is.. mina hästar VILL in tidigt. Rosalita står och skriker, springer runt, bockar, stegrar runt fyra tiden varje dag. Man ser verkligen hur frustrerad hon är över att jag bara kollar på och inte gör något åt det.. hon som är så tydlig ;)
Noreen står mest bara vid grinden och trycker, gnäggar högt när jag kommer och ger mig valpögon om jag inte tar in henne.. inte fullt lika dramatisk som Litaskita.. ;)
Dom kommer trots allt ut klockan 07:00 varje dag.
Hur länge har ni ute era hästar om vardagarna nu under vintertid?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback