Benskydd?

Noreen har tagit lite längre tid på sig att vänja av sig vid saker och ting.. vi människor har ju en massa konstigheter för oss ;). Iallafall så har jag inte utsatt henne för benskydd ännu. Jag borsta, hårt som löst, försiktigt som oförskigt på alla fyra ben och hålla handen samt lyfta alla hovar. Men tror att benskydden kommer resultera i en vettskrämd häst.. för vet faktiskt inte hur jag ska förbereda henne mer för det?
Fundera på att sätta på framskydd i boxen, låta henne gå runt i boxen med dom på sig ett tag, på så sätt kan hon ej skada sig om hon får panik. Någon som varit i liknande situation som har tips att ge här? Anything will do!
När jag först fick Xtra och satte på han fram + bakskydd så tog han STORA kliv i början.. tror inte har var supervan vid att ha skydd runt om för han gick som om det brann under hovarna på han.. haha.


Anonym

xtra reds alltid med benskydd, även innan du började rida honom.

2012-03-05 // 22:35:22

Har jag aldrig påstått att han inte gjorde. Skrev bara vad han gjorde när jag började rida honom, precis som vilken annan unghäst som helst. STORA kliv tog han, även om hans haft skydd förut eller ej.

2012-03-05 // 22:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback