Att sälja / att inte sälja

I våran familj är vi väldigt känslomässigt laddade. Våra djur är våra familjemedlemmar, oavsett om det gäller våren fågel Carlos, vår hund Elsa eller våra hästar, dom är en del i familjen och vi anpassar våran livsstil utefter dem. När jag såg Secret för första gången tänkte jag med en gång " jag vet exakt vad jag ska skriva i annonsen ", för jag vågade inte ens drömma om att ha två hästar, att behålla.
När jag nämnde detta för mamma & pappa så stoppade dom mig mitt i meningen och tvärvägrade, han skall inte säljas. Och så var det med det.
För mig är det väldigt svårt att tänka mig in i en säljningsprocess. Det är en sak att köpa in en häst i syfte att rida in/till och sälja vidare till ett bra hem, då hade man haft det i tankarna ifrån början, en helt annan sak. Men att lägga ut annons, svara på spekulanter, le mot intresserade, skriva på papper, lämna över grimskaftet, se transporten rulla iväg.. allt känns alldeles för svårt för mig.
Jag har mina två hästar, dom som kommer följa med mig til the end.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback