Trav premiär

Idag har jag premiärtravat på Noreen.
 
Började med att longera i ringen för att sedan övergå till paddocken, vi hade ridtäcke på idag för första gången vilket resulterade i några boksprång i galoppen, antagligen kändes det lite konstigt att ha något som flängde bak i rumpan när man tränade.. haha. Men hon jobbade på fint, joggade mest för att få upp flåset.
 
Sen började jag med att skritta runt, det gick fint och kände att hon hade lite mer energi i sig än hon haft tidigare, det var en liten liten bjudning i skritten så bad pappa gå bredvid och sedan få henne att springa lite, helt utan problem började hon trava, jag drev samtidigt i början och berömde jätte jätte mycket när hon travade. 
 
Sen fick pappa bara springa bredvid utan att hålla alls, och sen fick han stå vid staketet, petade till lite med spöet på baken samtidigt som jag smackade och skänklade lite lätt och hon föll i trav lite motigt men hon gjorde det, berömde otroligt mycket såklart.
 
Fick henne även att trava ena långsidan, en kortsida + halva andra långsidan. Detta är alltså en helt sjukt bra början, mycket mycket stolt över henne.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback