Stolt matte och pigg ponny

Idag var Noreen en tickande bomb.. haha. När jag skulle hämta henne så körde hon ett rejs runt hagen i full rulle och tyckte hon var skit duktig när hon tillslut lunkade fram till matte igen.. knäppis. Höll till i hagen.
Skrittade henne runt för hand några varv för att både lugna och få igång henne. När jag bad henne trava så exploderade hon av gläjde i bocksprång och full galopp.. tyckte lite synd om henne som fick vila igår.. tydligen hade hon energi till flera dagar, men saktade ner henne lugnt och började om, några påminnelser om vem som bestämde, men sen gick det fint. Kan inte påstå att fram travningen var lugn, men hon travade och mycket mer kan jag tyvärr inte begära.
Hon tog ut steget på ett helt annat sätt och hade en energi jag inte sätt tidigare, var väldigt trevlig att se på när hon travade runt. Efter vi värmt upp i båda varven så bad jag henne galoppera, nu hade hon skakat av sig de värsta och kunde använda energin till arbete istället, vilket kändes mycket trevligt. Dagens träning bestod av att "hoppa", hon tyckte det var så roligt sist att jag var tvungen att göra om det. Ställde mig mitt på gräsrännan och bad henne trava runt mig, efter två lugna skutt fick hon flipp, bockade och galopperade runt som en idiot och tyckte allt i världen var toppen.. yeah right. Hon fick till ett par väldigt trevliga hopp btw, och är mycket nöjd med henne idag. Ska bli trevligt att få hoppa in henne i framtiden, och med lite arbete kan hon nog bli fin att hoppa.
När jag travade av henne så såg jag tydligt på henne att hon var trött, många gånger bad hon om att få komma in till mitten ( alltså avsluta ) men hon fick jogga lite till innan vi skrittade några varv igen.
Tog in bägge hästarna, ställde Noreen i gången och dammade av henne, hon var som vanligt lite nervig, brukar vara så när hon är i stallet, men det gick fint. 
Bild ej tagen idag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback