Secret

Jag har ofta tänkt på hur det hade varit om jag hade fått reda på Noreens dräktighet tidigare, att det t.x visat sig under vet. besiktningen eller likanande. Jag undrar hur jag hade reagerat och hur jag hade sett på hans ankomst. 
Mycket hade förmodligen varit annorlunda, jag har ägnat allt min tid åt planering kring förlossningen, tryckt i Noreen massa massa massa massa massa massa mat.. Men den stora frågan är nog ändå, hade jag behållt honom?
Jag tror inte att jag hade velat behålla honom. Och är man mentalt inställd på att sälja fölet innan det kommer så är det nog lättare. Han hade med all säkerhet aldrig hetat Secret och trots att mycket hade varit bättre om jag hade vetat så vet jag också med säkerhet att jag hade drabbats av fler panikattacker, stressattacker osv. Som om jag inte har så att det räcker och blir över. Tänk er själva att gå runt och veta att erat sto ska föla vilken dag som helst.. usch! Vill inte ens tänka på det. 
Jag är glad över att jag inte visste, för min skull. Men för båda hästarnas skull så hade sagan utspelat sig bättre om jag visste om dräktigheten, den riskerade bådas liv.. 
Han är min lilla stjärna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback