Säkerhetsvästen

Jag är inget stort fan av säkerhetsväst, jag är inte van vid den och jag brukar i princip aldrig ha väst på mig vid "vanlig" ridning ( har haft det vid hoppning vid vissa tillfällen ).
Så för mig att krångla på den och sitta upp med den och rida med den är ett stort moment, jag tycker att den är ivägen och min rörelsefrihet begränsas.. jag tycker med andra ord inte om den.
 
Köpte den för tre år sedan när jag hade Xtra på foder och mamma tyckte att jag skulle ha en väst då man "aldrig vet vad en unghäst kan få för sig".. haha. Men mestadels har den bara legat i skåpet. Och JA jag valde ut den själv.. rosa var en självklarhet när jag var 16år.. hahaha.
 
 
Varför jag väljer att ha västen på mig nu under inridningsperioden är för att jag vet att olyckan lätt är framme, bara idag så studsade hon iväg utan några direkta anledningar, min häst är känslig, rädd och väldigt ostabil i nerverna och hon kan reagera på väldigt lite, väldigt mycket. Så det är helt enkelt säkrast så till att börja med.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback