Ridning och longering

Började med att jaga runt på min tok i hagen en stund.. knäppo. Men såfort hinken kom fram så tvärnitade hon och vände rakt mot mig, gosan. Började med att skritta runt paddocken som vanligt ett par varv innan vi longerade i skritt och övergick sedan till trav. Uppvärmningen var helt klart godkänd men inte så mycket mer än så. Ingen överdriven power utan hon rullade på fint. 
Jobbade henne sedan i galopp och ökad trav på en väldigt stor volt när jag hela tiden bad henne att öka och samla, tycker att hon gjorde det bra. Sedan bad jag henne gå över en bom, såklart JÄTTE läskigt men efter lite övertalning gick det fint. Sakta men säkert kommer denna rädsla gå över, det är jag helt hundra på. 
Satt sedan upp och började skritta henne. Red henne lite längre idag, ca 10 min, och såklart enbart i skritt. Mycket volter, halter osv. Skrittade även mellan ett par hinder, vilket såklart var SKIT lebbigt, men det är lite det som är meningen, hon spände sig men inte mer än så. 
Efteråt longerade jag henne i trav i några varv också som avtravning innan vi skrittade av för hand. Är mycket nöjd med henne idag. Snart ska vi ta ett träningspass för Carola och förhoppningsvis kan vi börja trava då :)
Rider alltid på långa tyglar, såklart. Jag tycker att hon har en fin huvudposition, hon är uppmärksam på mig hela tiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback