Regndag = stalldag

Igår lyckades jag få gjort en heldel i stallet eftersom att det regnade storm ute. Började med att mocka, göra rent i stallgången och se till att vatten, hö osv var på plats. Gick sedan ut och hämtade hästarna.. det gick sådär kan jag väl erkänna, ingen av dom ville få på grimman och sedan så tog den ca en halvtimma att gå den vägen som i vanliga fall tar fem minuter.. Noreen var på tårna ( ett bra tag sedan hon var så nervig och spänd som igår ) och studsade bredvid mig samtidigt som hon skakade och blåste upp sig och lilleman var sitt vanliga jag, vägrade gå framåt, stegrade vid berörning och vägrade gå i vattenpölarna. 
 
Men när jag tillslut fått in dom så åkte jag hem och lät dom äta och torka.
 
Åkte sedan ner två timmar senare och borstade, ryktade och gjorde dom fina. Ryckte Noreens man lite men hann ej bli klar innan pappa kom för att hämta mig. Då blev det kvällsmat och godnattpussar.
 
Mellan detta tvättade jag mina borstar, städade ur min ryktväska, borstade schabrak och täcken, sopade inne i foderrummet ( som man ej kunde se golvet på pga allt hö som blåst runt ) och skurade rent hinkar. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback