Hingsten i bebis kom fram

Idag var Secret en riktig pain in the ass....... Pappa var med mig och tog honom när vi tog in hästarna + att han passade honom när jag gjorde i ordning Noreen och när jag tränade och red. När vi var i stallet lyckades Secret ta sig ut, han är skitsnabb och vänder man sig om bara en hundra del av en sekund så trycker han sig ut ur boxen och ut på gårdsplanen.... Noreen blev jätte orolig när detta hände så tog med mig henne ut när vi skulle hämta in honom igen, dumma lilla fölunge.
 
När vi tränade i ringen tvingades pappa åka iväg en snabb sväng och jag fick promenera lite med bägge hästarna, i vanliga fall brukar det aldrig vara några problem eftersom Secret är så van vid att gå i grimma och grimskaft men idag var han HEMSK.. hade jag bara haft honom så hade jag passat på att öva lite lydnad med honom, för detta var helt oacceptablet! 
 
Han började trycka på mig såfort han fick chansen, stegrade sig och kastade sig åt alla håll och kanter och vägrade gå, och när jag sa till honom så stegrade han sig mot mig och slog med frambenen, ååååh vad arg jag var!
 
Nu blir det ordentligt med ledarskapsövningar, trots att han bara är ett föl så är det viktigt att det ALDRIG är okej att bete sig på det viset emot människor. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback