Fjärde travpasset

Idag longerade jag bara snabbt i början, ca 10 minuter. Jobbade henne i alla gångarter en snabbis innan jag satt upp ifall hon skulle ha lite överskottsenergi ( hon sprang iofs ganska mycket tidigare i hagen.. ). Sen satt jag upp. Det var massvis med flugor som störde henne så hon ruskade mycket på huvudet och var irriterad. Gick även över en kvist idag i paddocken, vilket hon till en början inte reagerade alls på, men andra gången sparkade hon irriterat mot den. Haha. 
 
Travade på en stor volt idag istället för längs fyrkanten, mest för att öva på att svänga. Tycker att hon var liiite svår idag i sidorna, då hon gärna flöt in och ur volten, vilket jag inte gillade. Men jag gjorde så gott jag kunde och hon var såklart väldigt duktig för att vara travad så lite. 
 
Vi hade en liiiten panik-incident idag igen. Denna gången bad jag pappa plocka bort en bom som låg iväg vilket lämnade ett sträck i marken som såklart var jääättteee läskigt. Fick hoppa av och tvinga över henne, och då fick hon först lite panik, tills hon insåg att det inte var något farligt då jag kunde hoppa upp och rida över henne, men hon blev ändå lite rädd första gången. 
 
Som avslut så travade jag två varv runt gården. Pappa sprang framför med Secret och jag några meter efter med Noreen. Var noga med att hon inte fick gå förrän jag bad henne, inte sakta av förrän jag bad henne osv, hon skötte sig jättebra.
 
här blir hon alltså rädd efter att ha gått över ett sträck på marken. Och nej, jag drar henne inte hårt i munnen utan försöker vända henne så att hon slutar baka i sidled ( hade hon gått emot staketet så hade hon blivit ännu räddare )
 
 
Trött ponny och stolt matte efter ridpasset.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback