Elstängsel - check

Var idag nere med pappa och satte upp en extra tråd i hagen som vi kopplade in i grannhästarnas bilbatteri. Sen fick pappa testa om det fungerade och en väldigt liten och svag stöt fick han.. bättre än inget. Secret fick även sig ett par kyssar, dock inte förrän han hängt på det några sekunder. Som tur var så räckte det och han slutade med en gång att hänga på staketet eller försöka krypa under. SKÖNT. Förhoppningsvis så räcker detta nu och han slutar pyssla med trådarna. Inga fler skador tack så mycket. 
 
Efter det bad jag Noreen röra på sig och båda hästarna levde rövare i hagen, galopperade fort som fan och busade, studsade och hoppade, kul att se dom så glada. Sen när hon tröttnat så tvingade jag henne att trava av lite lätt, och gick sedan lite med henne som nervarvning. 
 
 
får se om jag åker ner och rider senare idag. Är sugen på det men tror inte jag har någon barnvakt. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback