Dagens träningspass

Idag blev det longering i hagen som gällde. Hade ingen som kunde hänga med så jag fick helt enkelt deala med Mr. Secret själv. Han var förjävlig idag och bet Noreen i haserna, snubblade runt på hennes bakben och sparkade och hade sig medan jag tränade.. stackars Noreen säger ju ingenting men vid vissa tillfällen blev jag arg på honom och han slutade tillslut och ställde sig mitt i hagen och bara glodde.. haha. 
Noreen däremot var också ganska jobbig idag. När jag skulle fånga henne så galopperade hon fyra varv runt hela hagen i full galopp och när hon tillslut läts fångas in var hon helt slut.. dumma ponny!
Började iallafall gå med henne några varv och sen travade vi fram lugnt, det var lättare idag att få henne lugn, hon var pigg men inte FÖR pigg. Joggade henne mest och lät henne rulla på, hade ingen direkt baktanke med träningen mer än att låta henne få springa av sig och få jobba på.
När vi tränat klart och gått igenom alla gångarter i alla håll så övade vi lite sidövningar, hon tycker inte jättemycket om att flytta för sidan och tycker att det är lite jobbigt, men det går helt klart framåt och vi tränar på. 
Vi myser lite under avskrittningen



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback