Dagens Noreen

Idag fick jag med mig min lillebror som barnvakt till Secret.. vilket gick super. Longerade henne först vilket gick bra till en början, tills Top Gun kom ut i hagen och började skrika efter henne... vilket resulterade i att Noreen total VÄGRADE longeras, hon skulle helt enkelt inte, men blev förbannad på henne och tillslut så kom hon ut på spåret igen, och varje gång hon stannade så röt jag till och hon började snällt runda mig. Och faktiskt så gick hon helt skapligt i slutet, inte mitt favorit träningspass kanske, men hon fick den dagliga dosen av motion hon behöver.
 
Sen skrittade jag några varv på henne uppsuttet, travade lite samt skrittade igen. Skrittade mellan en bom och staketet där det bildats en grop, tänkte inte så mycket på det utan drev henne bara och styrde rakt fram och när hon fick hoven i gropen var det ju PANIK.. tydligen såg hon inte den lilla gropen, och ojämn mark utan förvaning går ju bara inte ;) så hon studsade iväg i galopp, men fick stopp på henne lugnt efter några meter och vände bara snällt tillbaka till gropen och lät henne passera igen, denna gången spände hon sig, men lunkade över utan att rusa. Haha, go är hon min lilla fegis.
 
Efter det så travade vi lite till på fyrkanten, gjorde halter, bytte varv osv. Mycket skrittpauser emellan såklart. Efter ca 10 minuter så hoppade jag av och gick med henne några varv. 
 
 
det känns som om hon utvecklas mer och mer för varje dag, blir starkare och duktigare för varje dag, himla fin häst jag har. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback