Badgäster och sånt

När man bor i Falkenberg kallar man dom badjävlar, men det är ju badgäster vi menar.. såklart. Det kryllar av dom nu på sommaren och eftersom att våra hagar ligger nere vid vattnet så får man helt enkelt stå ut med att det hänger barnfamiljer vid staketet flera gånger om dagen, småtjejer som står och glor på hästarna och ropar och klappar.. min lilla hingst ÄLSKAR mänskligkontakt.. skojar inte när jag säger att han verkligen älskar när man kommer ner till hagen och hälsar på. 
 
Han är hanterad sedan dag ett och tycker att matte är den nästa bästa på hela jorden ( först kommer såklart mamma ), och när han får syn på mig så gnäggar han, galopperar i fullfart för att sedan tvärnita mitt framför mig. Han är verkligen världens goaste. Han är även van vid att främlingar alltid är snälla, vilket kanske inte är det bästa.. men han är iallafall överdrivet social emot alla människor och oavsett vem det är så står han och trycker vid staketet. 
 
Hade en tant som kom förbi igår när jag var nere som berättade att hon minsann hälsar på honom varje dag och brukar stå en stund med honom och idag var där en gubbe med sin hund ute på sin dagliga promenad som också tar en stund till att småprata med Babyn.. haha.
 
Detta är helt enkelt något man bara får acceptera, tursiter samlas runt hagarna för att se på fölet, han är ju så söt och så vacker, det klart man stannar till lite extra.
 
Han har fler vänner än vad jag har den lille skiten.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback