Andra traven

Det finns verkligen inte ord för hur FIN min häst var idag. Longerade först lite snabbt i paddocken, det blåste och hon var nervig, men avslappnad i galoppen och skötte sig fint. Skrittade sedan längs fyrkanten, vilket vi aldrig gjort tidigare ( alltid hållt mig på mittvolten ), det var liite läskigt då vi hade träd och buskar längs staketet men gick fint. Sen travade vi två varv i båda hållen, helt fantastiskt var hon att rida. Superkänslig för skänkeln och hann bara tänka trav innan hon började jogga ( sist fick jag peta med spöet, smacka och driva lätt med benen ), hon hade lite svårt att hålla, men påminde henne och hon började pinna på igen.
Att stanna räckte det med att jag höjde handen, men fortfarande ha slapp tygel så saktade hon in. Vi gjorde volt för första gången ifrån spåret, vilket var lite jobbigt i ena varvet då hon flöt ut, men vi kom runt tillslut. 
 
Skrittade av henne längs fyrkanten igen och är mycket mycket nöjd.
 
Red i ca 5-7minuter och longerade 10 minuter. 
 
( bild ifrån mobilen )
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback