Underbar bebis.

Började med att ta in hästarna, såklart skulle alla som går i hagarna runtom grusvägen ner till stallet springa runt och latja, gnägga och hälsa.. och mina två blev skogstokiga och ville också leka och busa.. *suck*.
 
Men ställde Noreen i gången och lät Secret stå i boxen och tugga på lite hö, såklart var med mer intressant att tugga på kedjan av ett av mina grimskaft ( något av de bäästa han vet! ). Noreen blev klippt i manen, hovskägget och svansen. Redde ut allt tagel med lite balsamspray och borstade noga och länge, ca 40 minuter blev hon stående där och som hon glänste när jag vart klar. Sen fick hon gå in i boxen för att dia lite, och sen fick lilleman komma ut. Han gick inte riktigt att få lika fin, men hårremen låg iallafall rätt när vi var klara och det svarta på halsen blev tillslut svart ist för brunt.. alltid något.. Redde även ut hans lilla bebisvans och den är numera vågig och inte sådär lockig som när han var mindre.
 
Veterinären kollade först på Noreen, då jag nojjat över hennes vikt, men hon såg ut att må jättebra och att även om hon är underviktig så borde det jämna ut sig såsmåningom, alltså inget att oroa sig över. Sen fick dom bägge två varsinn spruta, dom skötte sig kanon och reagerade knappt ( secret försökte komma åt den för att tugga lite ), men fick han såklart beröm för sin snygghet, min modiga, tuffa kille.
 
Om en månad är det dags för dos nr 2 och dessutom chip och id-koll, spännande.
 
 
otålig bebbe i väntan på vet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback